Pregatirea bicicletei pentru o tura de padure

De  foarte multe ori, ne hotaram pe ultima suta de metri pentru a merge intr-o tura de biciclete (ori suntem anuntati cu foarte putin timp inainte).  Daca consideri ca unele dintre urmatoarele puncte  din articol iti sunt deficitare, poti alege sa apelezi la un magazin de specialitate, de biciclete, care sa iti ofere piesele, accesoriile sau echipamentele necesare in cel mai scurt timp. Pentru a evita situatiile nepravazute, accidentarile sau alte aspecte neplacute, e foarte important sa tii cont de anumite setari, reglaje pe de o parte, cat si sa stii anumite trucuri care sa iti usureze abordarea traseului ales si sa  ramai in siguranta. In vreme ce unele se vor refera la bicicleta, altele se refera la stilul de mers si la lucrurile pe care trebuie sa le iei cu tine. Vezi aici un magazin de biciclete care ofera o gama variata de componente si echipamente, pentru orice nivel, cu livrare in intreaga tara.

Luand cele trei directii in analiza, le putem grupa si detalia dupa cum urmeaza:

1. Starea si conditia unei biciclete mtb ce trebuie pregatita pentru o astfel de tura

– pozitia pe bicicleta e fara indoiala unul din cele mai importante aspecte; aici intra si tipul scaunului, nivelul la care e ridicat, cat si marimea cadrului. Cu cat saua e lasata mai jos, cu atat centrul de greutate merge mai jos, implicit crescand stabilitatea. Desigur, la ture lungi poate deveni incomod pentru spate, picioare, incheieturi.

– alt lucru pe care nu trebuie sa il neglijam, indiferent de stilul unei astfel de biciclete, e prinderea rotilor, ce trebie securizata; la fel si saua, ghidonul, pipa.

– rotile trebuie sa aiba o presiune corespunzatoare (in functie de specificatii – desi de obicei e vorba de minim 2 atmosfere, maxim 3,5)

– verificarea franelor, a pedalelor si ale schimbatoarelor (nu iti doresti sa nu poti schimba vitezele cand urci sau sa iti sara lantul); daca observi probleme sau defecte, rezolva-le intr-un magazin de biciclete sau un service, inainte de a pleca in tura.

2. Modalitatea de abordare a traseelor in grup

– santurile, gropile si fagasurile trebuie abordate cu grija, deseori fiind acoperite cu apa, crengi sau frunze. Se recomanda evitarea acestora sau abordarea cu o viteza redusa.

– marginea drumului trebuie de asemenea abordata cu atentie, spre a nu aluneca

– atentia trebuie dirijata si catre  crengile copacilor pe langa care trecem (chiar daca avem casti, nu e bine sa ne agatam in ele.

– lemnele, radacinile iesite in afara pot deteriora spitele rotilor sau schimbatorul spate.

– atentie sporita si la riderii din fata – modul in care merg cu bicicleta sau agata crengi ori diverse lucruri te pot lovi direct in fata.

– lista ar putea sa continue – insa multe lucruri le vei invata din mers

3. Echipamente sau accesorii necesare

– pentru orientare, e bine sa porti o harta, un gps, o busola sau google maps (de pe telefon)

– nu neglija apa si ceva de mancare, din orice magazin (energizante, suplimente, fructe etc)

– echipamentul e absolut necesar – manusi, ochelari de protectie/soare, casca, etc

– setul pentru pana isi are rolul sau (camera de schimba, petice, leviere, pompa, lipici, set de chei – cele mai frecvent utilizate la biciclete fiind imbus si in cruce)

Astfel, urmand aceste indrumari, poti sa ai performante mai bune, sa eviti accidentele si in acelasi timp sa ii ajuti pe cei alaturi de care te dai, indiferent de tipul traseului (deal, munte, ses, padure). Pentru lucrurile care depinde de specialisti, arunca o privire peste echipamentele si piesele oferite de Hypersport – un magazin de biciclete a carui oferta raspunde celor mai exigente cerinte.