Cafeaua Julius Meinl, o istorie de 160 de ani

Desi poate parea un detaliu minor, pentru multi oameni, cafeaua de dimineata reprezinta un factor major care poate influenta parcursul unei zile de munca. Calitatea cafelei de dimineata a devenit un aspect decisiv in societatea contemporana. Diversitatea si numarul crescut al producatorilor de cafea pot face dificila alegerea “celei mai bune cafele”.

Insa, trebuie sa stii ca foarte putine branduri ajung la nivelul de excelenta, profesionalism si trainicie de-a lungul timpului precum Julius Meinl. Vreme de 160 de ani, acest nume a devenit sinonim cu inalta calitate a produselor si serviciilor oferite. Desi a inceput ca un brand local, a reusit sa isi extinda popularitatea la nivel mondial. Afla care sunt secretele din spatele unei cesti de cafea Julius Meinl pe care H2On ti-o pune la dispozitie in orice moment!

Un incident care a schimbat istoria

Viena a jucat un rol extrem de important pe piata europeana a cafelei. Dupa ce armata Austriei a reusit in 1683 sa recastige orasul-capitala de sub ocupatie otomana, a fost observat un “dar” lasat in urma de catre turci – saci cu boabe verzi de cafea. La scurt timp dupa acest eveniment s-a deschis prima cafenea (“kaffiehaus”) din Viena.

In prima instanta, consumatorii vienezi de cafea cumparau boabele de cafea crude si le prajeau acasa. In acest context a aparut Julius Meinl, care si-a deschis primul magazin in 1862. Meinl a devenit celebru pentru amestecul de boabe de cafea importate din intreaga lume.

Inovatia din spatele unui imperiu

Desi nu era singura “kaffiehaus” din Viena, o ideea stralucita a transformat celebra cafea Julius Meinl intr-o afacere de milioane! Boabele de cafea erau scumpe, procesul de prajire era unul delicat, iar clientii nu aveau cunostintele necesare pentru a nu arde materia prima. Prin urmare, Meinl a inceput sa comercializeze boabe de cafea gata prajite. Ideea a fost incununata de succes cu rapiditate, iar la scurt timp Meinl a deschis un lant de magazine de cafea in tot orasul.

Epoca de aur

Cumparatorii nu mai veneau doar sa cumpere cafea, ci si sa o bea in cafenelele Meinl. Desi poate parea ciudat, conceptul de “cafenea” abia acum se naste! Plecand din centrul Vienei, cafenelele s-au raspandit peste tot in Europa. In acelasi timp, savuroasa cafea Julius Meinl se bucura de o popularitate in continua crestere.

Pe langa cafea, incep sa fie comercializate in cafenele si alte bunuri, precum alimente proaspete sau delicatese alese. Finalul Primului Razboi Mondial si destramarea Imperiului Austro-Ungar aduc noi oportunitati pentru celebra cafea Julius Meinl.

Restrictiile de comercializare in spatiul Europei Centrale se relaxeaza, iar compania profita pentru a-si extinde afacerea. Pana in 1930, Meinl detinea 600 de magazine si 400 de francize, devenind lider pe piata europeana.

Al Doilea Razboi Mondial si consecintele sale

Din cauza evenimentelor politice care au avut loc in Marele Razboi dintre anii 1939-1945, afacerea familiei Meinl a fost nevoita sa isi limiteze orizontul de comercializare. La scurt timp, banca detinuta de companie a fost inchisa, iar imperiul construit de renumitul brand a intrat sub sfera de influenta a Uniunii Sovietice. Cu toate acestea, producatorul de cafea a reusit sa reinvie din propria cenusa, precum pasarea Phoenix.

Cu o istorie tumultoasa de 160 de ani, cafeaua Julius Meinl a reusit sa infrunte toate provocarile si sa devina unul dintre cele mai iubite branduri de cafea din lume!